Nu vrei sa stii ce meserie am? Mai conteaza? Esti NEVASTA DE PILOT!

”Pilots, looking down on people since 1903. The pilot’s wife should be a very clever woman! She looks up from him all the time, with love!”.

Job-ul pe care fiecare dintre noi ni-l alegem, intr-un moment mai mult sau mai putin inspirat al vietii, ne ofera echilibru si incredere.

Eu sunt un om simplu, iubesc ceea ce fac si aprieciez fiecare meserie. Cu sfiala, recunosc faptul ca in urma cu aproape zece ani, consideram ca doar cei care urmeaza studii superioare, completate de post-universitare sunt oameni care pot ajunge: CINEVA (cu siguranta ai auzit de multe ori aceasta expresie). Personal, tare mi-ar placea sa il cunosc pe acest ”cineva”.

Acum, sunt sigura ca nu scoala te face om si nici o facultate bifata la intamplare nu te face specialist.

Am tot respectul pentru oamenii care isi fac cu pasiune treaba, sunt fericiti si nu considera job-ul o povara.

Nu o data mi s-a intamplat sa cunosc o persoana si la prima intalnire sa ma intrebe: ”unde lucrezi? dar sotul tau?”.

Daca am comis imprudenta sa spun ca sotul meu este pilot, deja nu mai conteaza cu ce ma ocup eu, reactiile fiind impartite in 4 categorii:

  1. WOW, ce tare, cum l-ai cunoscut?

Explicatie: de parca pilotii nu sunt si ei oameni, ci prada pe care sa o vanezi la fiecare pas.

  1. Are prieteni singuri?

Explicatie: daca esti sotie de pilot, cei din jur te considera uneori agent matrimonial.

  1. Norocoaso, tu nu trebuie sa faci nimic, aduce el toti banii.

Explicatie: Venitul pe care un pilot in are, ca medie internationala, este sub nivelul unui fotbalist, medic chirurg, inginer in IT, director de multinationala… si lista poate continua. (nu o spun din povesti ci din experiente traite real alaturi de prietenii nostri care activeaza in diferite domenii).

  1. Si… cum rezisti? Sunt tot timpul cu stewardesele.

Explicatie: cand aud aceste replici, ma gandesc ca interlocutorii fie nu au zburat vreodata, fie au imaginatia foarte bine dezvoltata :).
Sau mai exista o categorie de persoane care intreaba:” pilot pilot sau cel care il insoteste?”

Explicatie: pilot, in traducere este termenul folosit pentru o persoana care zboara sau piloteaza aparate de zbor.

Ca ierarhie, exista: comandanti, instructori, copiloti, sefi de cabina, si insotitoare de zbor, cu mentiunea ca fiecare parte componenta din crew, este foarte importanta. Nu doar un insotitor al „PILOTULUI-PILOT”. Este adevarat, comandantul aeronavei are raspunderea intregului echipaj si a zborului in sine.

In realitate, viata alaturi de un pilot este cu adevarat magica. Secretul este sa il iubesti la nebunie si sa accepti ca trebuie sa fii trup si suflet langa el si atunci cand este vesel si odihnit dar si atunci cand tocmai a iesit cu bine din mijlocul unei furtuni, a adus in siguranta pasagerii si echipajul la sol si a revenit acasa cu cearcanele aliniate la coltul gurii.

Eu cred ca increderea nu are bariere profesionale, iar adulterul, daca chiar se doreste,  poate fi realizat  oriunde (traim oare cu impresia ca intr-o  multinationala, partenerul  sau partenera ta nu are parte de tentatii?).

Asa ca, dupa experienta celor patru reactii des intalnite in toata perioada de aproape cinci ani in care am oportunitatea sa fiu  sotie de pilot,  insa mai mult decat orice sa fiu alaturi de omul meu, am invatat sa omit acest aspect si sa afirm ca sotul meu lucreaza in transporturi.

O doamna m-a intrebat daca lucreaza pe tir:). Am zambit larg si a fost mult mai relaxata discutia decat daca i-as fi comunicat real meseria pe care o are. Sigur deviam subiectul pentru care avea loc intalnirea cu ea.

 

CE  PRESUPUNE MESERIA DE PILOT IN ESENTA?

  • Sa fi terminat studii medii în domeniu, însa studiile superioare sunt recomandate.
  • Mai mult, sa ai antrenament ca pilot, sa detii diploma de pilot comercial (în caz de pilot militar ti se cer diplome în domeniu) si în final, sa fii antrenat pe un anumit tip de avion pe care urmeaza sa-l pilotezi (toate abilitatile se vor verifica la perioade fixe de timp) prin simulatoare.
  • Pe lânga acestea, trebuie sa fii apt fizic, sa ai un vaz si un auz bun, sa ai putere de concentrare, sa judeci si sa reactionezi rapid, sa ai precizie, sa inspiri încredere, sa dai dovada de auto-disciplina, sa dispui de capacitatea de munca în echipa si sa ai putere de improvizatie atunci când este necesar.

Adauga la toate acestea presurizarea si depresurizarea,  produse la decolare si aterizare, cu puternic impact asupra functiilor organismului si poti intelege cu siguranta, ca cel putin in timpul zborului, un pilot este dedicat trup si sufletul activitatii de coordonare.

 

Ce diferentiaza un pilot de un CEO, in opinia mea?

CEO-ul daca nu isi iubeste meseria, poate sa mearga la birou, sa fie deconcentrat in anumite etape si sa revina in schema.

UN PILOT, daca nu isi iubeste meseria, nu se afla pe cer.

De ce? Pentru ca niciun zbor nu poate fi comparat cu altul efectuat, iar tu, comandantul aeronavei, trebuie sa fii pregatit pentru orice. Ce poate insemna orice in doua cuvinte?  Conditii meteorologice dificile si elementul de necunoscut care poate aparea in orice moment. Trebuie sa ai o motivatie clara daca vrei sa fii pilot!

Iar sotia unui PILOT, daca nu este o femeie puternica, daca nu este in echilibru cu ea insasi permanent, nu face fata provocarii.

Explicatie:  Activitatea unui pilot, presupune urmatorul program:

  1. Ai curse deja stabilite, pleci de acasa cu minim 2 ore inainte si te poti intoarce si cu 24 peste ora stabilia.
  2. Fie ca este Craciun, Revelion sau orice aniversare, poti primi telefon inopinat si trebuie sa te prezinti la datorie.
  3. Geanta ta de zbor, este in permanenta langa usa, gata inchisa si contine:castile de zbor, tableta sau manuale, deoarece in aceasta meserie niciodata nu contenesti sa inveti sau sa reiei ceea ce ai invaata deja, o trusa personala in cazul in care 24 ore nu mai treci pe acasa, ceva haine de schimb si eventual o trusa minima de prim ajutor.
  4. Daca ai norocul sa iti fie respectat programul, trebuie sa ai pregatita zilnic uniforma, de fiecare data una curata, trebuie sa fi dormit minim 4 ore inainte de zbor ( ceea ce presupune ca tu sa dormi de la 12:00 a.m. pana la 4:00 p.m. daca ai o cursa la 7:00 p.m. sau poti avea cursa de noapte, ceea ce presupune minim 8 ore de somn de zi, cu ziua dormita pierduta integral). Aceasta lipsa de consecventa in activitiatea de odihna pune la mare incercare si omul in sine cat si familia.

•Eu iti propun, inainte sa intrebi daca ”pilotii sa gasesc pe gard si asteapta sa fie vanati”, intreaba-te tu pe tine daca esti dispusa  in realitate sa faci fata provocarilor impuse de meseria sotului tau si de eticheta pe care o primesti la pachet cu el! Iar acest imbold este valabil in orice meserie, in opinia mea.•

Eu am primit acest ” botez verbal”  de la un bun prieten al sotului meu, atunci cand ne-am cunoscut si mi-a fost de mare folos.

Cu toata increderea, IL CITEZ.

In doua idei simple:

Ce vrei sa nu stii  referitor la zbor?

-Clar nu vrei sa stii ce se intampla in cockpit ( cabina pilotilor) in cazul confruntarii cu un fenomen meteo mai putin obisnuit.

Ce vrei sa stii?

-Ar trebui sa stii, inainte a  acuza companiile de zbor ca vor sa te pacaleasca daca iti cer sa ai un scaun special pentru copil, achitat suplimentar,  inclusiv la varsta mai mica de doi ani, pe motiv ca tu esti suficient de responsabil sa il porti.

Explicatie: la o turbulenta mai serioasa, daca nu ai sistem de protectie, copilul poate plonja fara sa poti reactiona in vreun fel.

CONCLUZIA:

In opinia mea, daca iti doresti sa fii sotie, indiferente ce meserie are sotul tau, asociez aceasta activitate cu un suflet plin de bucurie!

Am un respect deosebit pentru sotiile colegilor sotului meu, cu majoritatea am o prietenie speciala si sunt convinsa ca sunt in asentimentul meu. Va multumesc pentru inspiratie, femei minunate: Adina Paun, Irina Curta, Georgiana Chichianu, Sabrina Gadei, iar lista poate continua.

Pilot, medic, fotbalist, inginer, CEO(chief executive officer ), este omul pe care ai ales sa il ai aproape la bine si la greu,  iar esenta este sa ii fii alaturi, sa il sustii, sa te bucuri de reusitele lui, fara sa il impovarezi  cu   idei preconcepute.

Indiferent ce meserie are sotul tau, TU ca om esti entitate diferita, ai si tu parcursul tau profesional, proiectele tale si indiferent ce mesrie alegi sa ai, niciodata nu trebuie sa fii in competitie cu El!

Insa, in acelasi timp, daca lumea te vede doar ca fiind sotia lui nu te simti lezata, fii mandra ca ii poti fi alaturi  in tot acest parcurs initiatic, asa il numesc eu!

Daca si tu iti apreciezi sotul sau sotia pentru ceea  ce reprezinta  ca om, nu doar pentru job-ul pe care il are, te astept pe blog sa povestim .

Detalii legate de initiere si cum sa devii pilot, in curand pe blog.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

NE GASESTI SI PE